Mapa
Fotografies
Event Descripció
Busques local per al teu negoci? T’oferim una xarxa de locals municipals!
L’Ajuntament de Barcelona posa en marxa el programa d’activació de locals municipals, dins de l’estratègia ‘Amunt Persianes’, que ofereix lloguers sota preu de mercat per a activitats econòmiques que dinamitzin socialment i econòmicament l’entorn.
Busques local per al teu negoci? Si tens un negoci o una idea de negoci, sigui botiga, serveis oficina, pots presentar el teu projecte fins el dia 20 de gener de 2023. S’admeten sol·licituds de particulars, d’empreses i d’entitats socials o culturals.
En funció del tipus de negoci i de les necessitats, pots optar a locals de tres tipus:
- locals grans (de 400 a 1000 m2)
- locals petits i mitjans (menys de 400 m2)
- locals per a projectes culturals
On puc veure quins locals s’ofereixen?
Trobaràs una fitxa per a cada local amb totes les seves característiques en un dels fitxers que trobaràs adjunts a aquesta pàgina.
També es podran visitar els locals alguns divendres, de les 13:00 a les 17:00h. No cal reserva prèvia, es poden visitar lliurement el proper13 de gener.
En el cas els locals de Palo Alto, de la convocatòria cultural, les visites s’organitzaran en funció de la demanda i no estaran incloses a les jornades de visites anteriors.
On puc trobar les bases de la convocatòria: Busques local per al teu negoci?
De fet, són dues convocatòries: una de general, amb un lot per als locals grans i un lot per a locals petits i mitjans, i una només per projectes culturals.
Consulta les bases del lot general aquí.
Consulta les bases per projectes culturals aquí.
Què hauré de presentar?
Només has de presentar dos documents:
- Una declaració responsable que acrediti la teva capacitat, aptitud i solvència.
- Una oferta tècnica que especifiqui en què consisteix el projecte (quin és el pla d’empresa i la seva viabilitat) així com de quina manera impactarà positivament en l’entorn.
Et pots descarregar un model editable d’aquests documents per la convocatòria general aquí.
Et pots descarregar un model editable d’aquests documents per la convocatòria de cultura aquí.
Què puc fer si tinc dubtes?
Pots demanar més informació a través del correu electrònic: xarxalocals@bcn.cat
Pots connectar-te a les sessió informativa virtual el 10 de gener a les 16h, amb inscripció prèvia a xarxalocals@bcn.cat:
Què puc fer si necessito ajuda sobre el meu Pla d’Empresa?
Durant el mesos de gener hi ha un Servei d’atenció presencial i personalitzada per atendre dubtes sobre el Pla d’Empresa. Aquest Serveis tindrà lloc els següents dies:
Dimarts 10 de gener de 9.30h a 15h
Dijous 12 de gener de 9.30h a 18h
Al Centre per a la iniciativa emprenedora Glòries de Barcelona Activa (C/ Llacuna, 162). També es pot sol·licitar fer-ho de manera virtual. En tots dos casos, cal cita prèvia. Podeu reservar escrivint a amuntpersianes@barcelonactiva.cat.
Així, què es valorarà del meu projecte?
Els criteris generals de valoració son:
- La viabilitat del negoci
- L’impacte positiu en l’entorn, tant a nivell econòmic com social (o cultural, en el cas dels locals per a projectes culturals)
- Si el projecte està en situació de pressió immobiliària
Els criteris de valoració en funció de les categories de local són:
Locals petits i mitjans (lot 1)
Es valorarà que el projecte s’emmarqui en els àmbits econòmics estratègics per a cada territori, recollits als Plans o Fulls de Ruta de Desenvolupament Econòmic de cada Districte. També es valoraran projectes relacionats amb la rotació de productes o serveis i els de l’economia social i solidària.
Locals grans (lot 2)
Per a alguns locals es valorarà que el projecte respongui als àmbits estratègics del Barcelona Green Deal (sector digital, sector creatiu, economia de proximitat, economia del visitant, indústria 4.0, salut i bio, alimentació sostenible) i, per a d’altres, que siguin projectes de l’economia social i solidària i que generin ecosistemes, clústers o hubs en aquest àmbit.
També hi ha locals per a projectes culturals (convocatòria específica de cultura)
És requisit imprescindible que siguin projectes de creació, producció, exhibició o comercialització cultural.
Depenent del local es valorarà que el projecte s’emmarqui en àmbits específics, com ara el comerç cultural, la formació, els tallers de creació, la gestió cultural i l’exhibició.
Així si opto per un local, quant de temps podré quedar-m’hi?
El termini del contracte depèn de les característiques del local i el trobaràs a la fitxa corresponent, però pot ser de 5, 7 o 10 anys de durada, amb dos anys de pròrroga en els tres casos.
Aleshores quant hauré de pagar pel lloguer?
Cada local té un preu de lloguer diferent, per sota dels preus de mercat de la zona. Consulta-ho a les bases o a la fitxa de cada local. Si millores l’estat del local, la rebaixa del preu mensual serà més alta.
Inicialment quan començaré a pagar el lloguer?
La carència també és diferent en funció de les característiques de cada local. Inicialment, però va des de 2 a 6 mesos sense pagar lloguer, per facilitar-te la instal·lació.
També he d’aportar fiança o avals?
Sí, caldrà que aportis 2 mesos de fiança en tots els casos.
Quan sabré la resolució de la convocatòria?
Es preveu resoldre la convocatòria durant el segon trimestre del 2023.
Així, quan podré entrar al local?
Si no hi ha entrebancs, es podrà entrar als locals al tercer trimestre del 2023.
Aleshores, vols presentar oferta?
On?
La presentació s’ha de fer electrònicament. Trobaràs una ajuda sobre com fer-ho a la guia que trobaràs adjunta en aquesta pàgina.
Quan?
De fet tens temps fins el 20 de gener de 2023.
Com puc resoldre dubtes de com he de presentar la proposta electrònicament?
La presentació electrònica de la vostra proposta s’ha de fer a través dels següents enllaços:
Pel procediment d’àmbit cultural: https://licitacions.bcn.cat/licitacion/licitaciones/detalle?id=3777359
Pel procediment general lot 1 i lot 2: https://licitacions.bcn.cat/licitacion/licitaciones/detalle?id=3776723
Organitzadors
Foment de Ciutat
Foment de Ciutat Carrer Pintor Fortuny, 17-19
licitacions.fc@bcn.cat
93 256 66 00
licitacions.fc@bcn.cat
About the Organizers
Foment de Ciutat, SA. és una empresa municipal especialitzada en la gestió de projectes integrals, transversals i amb implicació ciutadana i territorial que lidera projectes de ciutat de gran transcendència
Foment de Ciutat és una societat municipal adscrita a la Gerència Municipal de l’Ajuntament, que coordina i gestiona com a encàrrec principal, el Pla de Barris de Barcelona, programa municipal que pretén lluitar contra les desigualtats a diversos barris de la ciutat des d’una visió global i interdisciplinària i que actua de manera integral en 16 barris de Barcelona.
Pel recorregut històric de la societat i la forta vinculació i coneixement territorial, Foment de Ciutat gestiona diversos projectes del Districte de Ciutat Vella, el més significatiu dels quals és el Pla de Dintres, que té com a objectiu principal combatre l’assetjament immobiliari, en augment a Ciutat Vella, i vetllar pel deure de conservació de l’edificació, implicant-se des de l’Administració intensament en la rehabilitació del parc residencial del Districte.
Foment de Ciutat, SA, és una societat municipal amb 30 anys d’experiència en el treball municipal, quan es va començar a implementar una manera de treballar al territori que manté la seva validesa. El repte de principis dels anys vuitanta per a la transformació de la ciutat i la millora de les condicions de vida en tots els seus barris va tenir un dels exemples més coneguts en l’actuació a Ciutat Vella.
How to Register?
La presentació electrònica de la vostra proposta s’ha de fer a través dels següents enllaços:
Pel procediment d’àmbit cultural: https://licitacions.bcn.cat/licitacion/licitaciones/detalle?id=3777359
Pel procediment general lot 1 i lot 2: https://licitacions.bcn.cat/licitacion/licitaciones/detalle?id=3776723
Contact Information
licitacions.fc@bcn.cat
Visitat 236 vegades, 1 Visita avui