Controller: Curs Superior de control de gestió a Pimec Barcelona

10 de març de 2025

12 de desembre de 2025

12:54 A 12:54

PIMEC, Petita i mitjana empresa de Catalunya (seu central), Carrer de Viladomat, 174, Barcelona, Barcelona, Espanya

https://pimecformacio.org/ca/pimes-autonoms/formacio/curs-superior-control-gestio-controller_barcelona_fp2025-0003

3.200€ (socis 2.700€) Bonificable

934964500

vas a assistir Controller: Curs Superior de control de gestió a Pimec Barcelona?
Sí ho sóc  Encara no hi assisteix ningú.

Event Descripció

Descripció del curs

El Controller de Gestió s’ha convertit en una peça angular en les empreses, està ajudant a superar i minimitzar els impactes de les crisis econòmiques, evolucionant des d’una funció purament descriptiva i d’auditoria cap a la promoció del canvi. Els Controller de Gestió s’han transformat en professionals capaços d’ajudar la direcció a liderar el canvi i de guiar l’empresa a nivells elevats de desenvolupament i gestió.

PIMEC, juntament amb Global Chartered Controller Institute – GCCI i UdL (Universitat de Lleida), hem dissenyat aquest programa únic i d’excel·lència a Catalunya per a abordar el nou rol del Control de Gestió en les organitzacions del segle XXI, un dels perfils professionals més demandats segons diversos estudis, com el de Robert Walters o Michael Page. Aquest programa permet als alumnes presentar-se als exàmens del Chartered Controller Analyst – CCA®, certificació líder en control de gestió.

El Programa busca integrar sòlids coneixements, experiències, generació d’oportunitats, avaluació de paradigmes i la modernitat empresarial dins d’una perspectiva del control de gestió.
Prepara per a obtenir la Certificació Chartered Controller Analyst CCA®, l’acreditació de referència i excel·lència en Control de Gestió.

El Chartered Controller Analyst CCA® estableix un conjunt d’estàndards que dota a la figura del Control de Gestió de major dimensió, homogeneïtat i transparència en el mercat laboral.

Durant el programa l’alumne podrà accedir a la intranet del CCA i gaudir dels serveis:

  • Formació Contínua. Webinars, seminaris i conferències.
  • Publicacions en revistes especialitzades i BLOG CCA.
  • Publicacions en l’Especial de Control de Gestió de la revista Estratègia Financera.
  • Butlletí de notícies CCA.

MODALITAT MIXTA: 170 h online + 75 h sessions presencials a PIMEC BARCELONA
Les sessions no seran gravades i les sessions presencials no es transmeten via streaming.

PREGUEM NO FEU EL PAGAMENT D’AQUEST CURS FINS QUE NO HO SOL·LICITEM.

Objectius del curs

  • Abordar el nou rol del Control de Gestió en les organitzacions del Segle XXI. Una de les professions amb major demanda.
  • Adquirir els conceptes necessaris per a poder avançar en temes com ara control de gestió, estratègia, planificació, finances, costos, pressupostos, gestió de projectes, riscos, gestió de projectes, sistemes d’informació, quadre de comandaments, Business Intelligence (BI), Power BI i analítica de dades (Business Analytics).
  • Aprendre a prendre decisions operatives, financeres i estratègiques basades en dades i números.
  • Adquirir les habilitats professionals més importants per a exercir la funció amb eficàcia.
  • Aprendre a utilitzar l’analítica de dades per a crear valor i avantatges competitius en la seva organització.
  • Compartir i conèixer altres experiències professionals. Ampliar la xarxa de contactes.
  • Superar amb èxit els exàmens de la certificació de referència en control de gestió el Chartered Controller Analyst – CCA®.

Continguts del curs de Curs Superior de control de gestió: Controller

Mòdul 1. Anivellament en el control de gestió: gestió i anàlisi financera, gestió d’activitats operatives, sistemes d’informació i tresoreria.

1. Introducció al control de gestió. UF 1: Control de Gestió organitzacions del segle XXI.
2. Introducció al control de gestió. UF 2: Gestió d’activitats operatives.
3. Sistemes d’informació & Data Driven Business (DDB). UF 3: Sistemes d’informació com a avantatge competitiu.
4. Gestió financera I: UF 4: Gestió i anàlisi de la informació financera.
5. Gestió financera II: UF 5: Ràtios i eines d’anàlisi financera. Valoració de projectes.
6. Gestió de Tresoreria (Voluntari). UF 6: Gestió de la tresoreria i relacions amb les entitats bancàries.

Mòdul 2. Integració en el Control de Gestió: gestió de costos i pressupostària.

1. Gestió de Costos I: UF 2.1: Fonaments de costos / Full, Direct & Standard Cost.
2. Gestió de Costos II: UF 2.2: Costos basats en les activitats/Target Costing.
3. Gestió Pressupostària I: UF 2.3: Etapes i metodologia elaboració pressupostos.
4. Gestió Pressupostària II: UF 2.4: Paradigmes i tendències de la gestió pressupostària. 

Mòdul 3. Estratègia i Innovació en Control de gestió: Estratègia i innovació, quadre de comandament integral, Business Intelligence (BI) & Analytics, Intel·ligència de Negocis mitjançant Power BI & Excel, gestió de projectes, gestió de riscos i habilitats professionals.

1. Estratègia i Innovació: UF 3.1: Fonaments de l’estratègia. Formulació, execució de l’estratègia, gestió estratégica i gestió operativa
2. Quadre de Comandament Integral (CMI): UF 3.2: Introducció i configuració del Quadre de Comandament Integral. Desenvolupament i models del quadre de comandament integral. Claus per a una implementació amb èxit.
3. Business Intelligence (BI) & Analytics: UF. 3.3: Concepte de Business Intelligence & Analytics, Excel & Power BI.4. Habilitats professionals: UF 3.4: Habilitats personals i lideratge. Gestió de la innovació.
5. Gestió de riscos: UF 3.5: Què entenem per risc i gestió de riscos? Mitigar el risc. Avaluant les opcions de tractament dels riscos.
6. Gestió de Projectes: UF 3.6: Fonaments de la gestió i direcció per projectes

7. UF7 – Herramientas de control de gestión – Excel

Mòdul 4. Global Controller & Especialització Economicofinancera

1. Controller Economicofinancer
2. Controller Màrqueting-Comercial
3. Controller Digital
4. Controller Aprovisionament-Producció
5. Controller RRHH
6. Controller distribució/logística 

Formadors i tutors

Xavier Sabi

Coordinador del curs superior en control de gestió de PIMEC Formació i GCCI.
Llicenciat ADE Universitat de Barcelona i Chartered Controller Analyst, CCA Certificate®.
Especialista en Control de gestió i transformació digital CCA i Wolters Kluwer.
Consultor d’empreses en temes financers i de transformació digital.
Professor de finances de la UdL

Pepe Martí

Enginyer en Química per la Universitat Politécnica de Catalunya.
Llicenciat en Humanitats per la UOC
Consultor i director Instituto Financiero IFA
Experiència com a consultor i formador en empreses de més de 20 anys.

Santi Aliaga

Llicenciat ADE UPF/Màster direcció financera CEF i de control de Gesitó ESADE, Programes desenvolupament directiu i operacions IESE
CEO Zyrcular foods
Controller Grup Vall Companys.
Membre Consell Acadèmic GCCI i professor del Màster de comptabilitat, Auditoria i Control de gestió de la UdL.

David Ollé

Bsc in Business Administration Staffordshire University, Staffordshire /Máster en finanzas/comptabilitat per la Universitat Pompeu Fabra.
Senior Controller Wolters Kluwer Tax & Accounting Spain

Maria Abaitua

Economics/management Brunel University. Máster Direcció i gestió innovacio /recursos humans UOC Màster coach traspersonal ICF
Socia fundadora Maria abaitua amets. Directora del Programa de Desenvolupament Directiu & Programa Coaching Controller 360

Alfonso Roig

Màster en Business and Technology Universitat de South Wales (Austràlia). Té diferents postgraus en innovació, lideratge i gestió. Porta anys ajudant a empreses en la seva transformació organitzacional, a través de programes d’innovació, implementació de noves tecnologies i el de desenvolupament d’equips i llocs. La seva carrera s’ha desenvolupat en diversos països d’Europa, orient mitjà i Oceania. Ha treballat en multinacionals com Oracle i Ricoh, així com consultor i formador independent. En l’actualitat és el CEO de Stay Relevant i director de negoci de boost, empresa del Grup Binternational.

Cristina Casas

Enginyera Biomèdica i actualment consultora de Business Intelligence en Fusion for Energy, un dels projectes energètics més ambiciosos del panorama mundial. El seu treball consisteix a analitzar els processos i eines que dificulten l’obtenció d’indicadors clau i la presa de decisions en les companyies per a acompanyar als equips tant en el desenvolupament tècnic necessari com en la gestió del canvi implícita als projectes de transformació digital.

Francisco Ochando

Enginyer Superior Informàtica (UA)
Executive Education en Artificial Intelligence (MIT)
Des de 2015 ha desenvolupat responsabilitats en NIKE EMEA HQ, primer com a Digital Retail Planning director liderant processos de transformació digital i des de 2020 sent Director del Maarket Place Analytics, assumint les responsabilitats de planificació del negoci i responsable a definir anàlisi de dades i generació de KPIs
Anteriorment havia estat Sènior Manager Planning & Control en Calvin Kein (2014-2015) i Gerent de Control de gestió en Zara, Inditex ( 2009-2013) i Consultor estratègic en Deloitte (2007-2009)

Fernando Pérez

Llicenciat Ciències Econòmiques Universitat Zaragoza 1993-1998
Màster Executive MBA Institut d’Empresa (2009-2010)
Chartered Financial Analyst, Candidat a Nivell I CFA Institute (2012-2013)
Director Corporatiu de Griñó Ecologic i Corporació Griñó des del març de 2011
Director Financer Trespolar Energy Spin Off de Gener 2010 a març 2011
Director d’Estratègia Insel Electrotécnia des de Gener 2005 Gener 2010
Responsable financer Grup Inel desembre 2000-Gener 2005

Alfonso López

Doctor Econòmiques-Empresarials Universitat de Saragossa
Professor Titular del Departament de Comptabilitat i Finances de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials d’Universitat de Saragossa. Realitza nombrosos seminaris, cursos de postgrau i màsters, a nivell nacional i internacional, en institucions com l’Institut d’Empresa, Escola d’Organització Industrial, UNED, Universitat deValència, AECA, IEF, sobre temes d’estratègia i implantació del Balanç Scorecard.
Professionalment es dedica a la implantació del Balanced Scorecard i Quadre de Comandament. Lidera un Projecte dins del Programa Empresa del Govern Aragonès (IAF) de Formació i Assessoria sobre Gestió Estratègica – Balanced Scorecard en la Pime aragonesa i és Soci de la fima Acertius Suma Capital.


Jose Antonio Llorens

Llicenciat en ADE i Màster en Comptabilitat i finances per la Universitat d’Alacant
Controller en empresa líder en retail des de Juliol 2010
Ha realitzat diferents seminaris en escoles de negocis sobre els Costos en la presa de decisions estratègica.


Laura Gil

Llicenciada en Economia per la Universitat Autònoma
Postgrau en fiscalitat per EADA i diploma en un programa de corporate Finance per IESE
Postgrau en Digital Business Executive per ISDI
Pertany a l’equip de professionals de Damm des de fa més de 20 anys. Al llarg de la seva trajectòria dins de l’empresa, ha ocupat diferents càrrecs en diferents àrees, com a Finances o Gestió Corporativa per al grup Genoll.
En 2016 va assumir el càrrec de Directora de Transformació Digital en Damm per a aprofitar la seva experiència en diferents àrees, un dels punts clau per a impulsar aquest esforç amb èxit.

Anna Tena Tarruella

Llicenciada en Administració i direcció d’empreses Universitat de Barcelona.
Professora de Comptabilitat de costos per a la presa de decisions en el Grau d’Administració d’empreses i i Màster d’auditoria i control de gestió de la Universitat de Lleida.
Responsable de pràctiques empresarials de la facultat de dret i economia de la universitat de Lleida.
Assessora i consultora de diverses empreses i associacions per a desenvolupar estudis de costos i marges i formació de preus.

Joan Sanchez Bergadà

Llicenciat en Administració i Direcció d’Empreses-Universitat de Barcelona (UB)
MBA Executive ESADE
PDG Programa de Direcció General- IESE (Universitat de Navarra)
Actualment és Director financer i director d’expansió Retail de Industrias Valls (Punto Blanco)
Anteriorment havia estat Director financer de Seudor Grup, S.A., (Grup Paellador, S.A.)

Rossend Rocamora

Consultor de ciberseguridad de profesión, actualmente desarrollando en las siguientes posiciones:
Profesor Asociado de Ciberseguridad en la Universitat de Lleida
Socio fundador y responsable del Área de Ciberseguridad de Level 4, una marca dedicada exclusivamente a las auditorías de seguridad y los tests de penetración
Socio de Aspertic (Asociación Profesional de Peritos Informáticos).

Material del programa

Els alumnes hauran d’utilitzar els documents en format PDF, PPT, els articles, els casos i les lectures que es consideren necessaris i aconsellables per a conèixer les diferents matèries que comprenen cada mòdul.

En alguns casos, s’haurà elaborat una documentació “ad hoc” pel professor per al mòdul que imparteix o notes tècniques relacionades amb la matèria. De tota la documentació lliurada es dirà quina és bàsica i quina és complementària per al seguiment del curs.

D’altra banda, es facilitaran aquells casos pràctics que s’estimin convenients per a l’aprenentatge adequat dels continguts del curs, havent de ser treballats prèviament pels participants, de manera individual o en grup, abans de procedir a l’anàlisi i debat oportú d’aquests.

Totes les sessions utilitzaran com a eina el campus virtual, el qual servirà per a consultar la documentació (articles, notes tècniques, casos pràctics, etc…), realitzar consultes al professorat i lliurar els treballs realitzats, comunicació entre els participants del programa, crear fòrums de debat, videoconferències, etc…

Observacions:

L’empresa proveïdora d’aquesta formació és Pime Coneixement S.L. amb CIF B62765201. Avís per a les empreses que desitgin aplicar la bonificació: Pime Coneixement no pot garantir la realització dels tràmits necessaris per a la gestió de les bonificacions davant la Fundación Estatal si no pot confirmar la inscripció al curs amb una antelació mínima de 10 dies sobre la data d’inici prevista del curs. La inscripció al curs és una sol·licitud que no n’implica la confirmació. La inscripció es confirmarà per correu electrònic a l’assistent i es considerarà definitiva quan PIME Coneixement rebi la documentació sol·licitada

Observacions:

L’empresa proveïdora d’aquesta formació és Pime Coneixement S.L. amb CIF B62765201. Avís per a les empreses que desitgin aplicar la bonificació: Pime Coneixement no pot garantir la realització dels tràmits necessaris per a la gestió de les bonificacions davant la Fundación Estatal si no pot confirmar la inscripció al curs amb una antelació mínima de 10 dies sobre la data d’inici prevista del curs. La inscripció al curs és una sol·licitud que no n’implica la confirmació. La inscripció es confirmarà per correu electrònic a l’assistent i es considerarà definitiva quan PIME Coneixement rebi la documentació sol·licitada.

Organitzadors

PIMEC FORMACIÓ

C/ Viladomat, 174, 08015 Barcelona

93 496 45 00

WhatsApp: 659 288 647

https://pimecformacio.org/ca

About the Organizers

Política i Abast Formació

La Gerència de PIMEC Formació mitjançant el present document estableix, difon i implanta la present Política de Qualitat on vol transmetre els principis bàsics relacionats amb el comportament i activitats que l'organització realitza i que identifiquen l’abast del Sistema de Gestió implantat:
 
 Gestió d’oferta formativa per a Treballadors en Atur
 Gestió d’oferta formativa Subvencionada
 Gestió d’oferta formativa Privada
 Gestió d’oferta formativa “In Company”
 
 
Per això, la Gerència de PIMEC Formació es compromet a proporcionar els recursos humans, tècnics, financers i d'organització necessaris per a complir amb els requisits de la norma de referència. Concretament es compromet a:
 
• Garantir el compliment estricte dels requisits legals i altres requisits subscrits amb les parts interessades, i aplicar-los a la planificació de les actuacions.
 
• Fomentar la formació, informació i participació continua del personal propi o aquell que treballa en nom de l'organització.
 
• Crear i mantenir un entorn de treball que fomenti el compromís amb la qualitat de tot l'equip humà de l'organització. Això inclou garantir la seguretat de tot el personal.
 
• Propiciar unes relacions proactives i productives amb els clients i altres parts interessades, que permetin una identificació eficaç dels seus requisits i necessitats i garantir la seva plena satisfacció. Això inclou una comunicació fluïda i una alta reactivitat per part de l'organització.
 
• Complir amb els requisits dels nostres clients i altres parts interessades, aconseguint la seva màxima satisfacció i procurant avançar-se a les seves necessitats.
 
• Avaluar i seleccionar els nostres proveïdors en funció de la seva capacitat per subministrar productes i serveis d'acord amb els principis generals de la nostra política.
 
• Resoldre sense demora qualsevol possible deficiència en el mateix moment en què sigui detectada, emprenent les accions de contingència i correctives pertinents i comunicant-ho a clients i parts interessades pertinents en cas necessari.
 
• Establir activitats de millora contínua que permetran augmentar la productivitat i rendibilitat dels processos i serveis, la satisfacció de les parts interessades.
 
 
PIMEC Formació coneix la importància que té en les Organitzacions, la necessitat de disposar d'un equip humà integrat i enfocat a la consecució dels objectius organitzatius. Per això impulsa aquesta inversió en el coneixement, el maneig i el desenvolupament d'habilitats.
 
La missió de PIMEC Formació en matèria formativa consisteix a col·laborar en el progrés de les empreses i de les persones que les conformen, aportant solucions a les seves necessitats formatives, el que de vegades requereix aportació de coneixements tècnics, altres vegades, el desenvolupament d'habilitats personals i interpersonals i altres, el canvi d'actituds en el personal.
 
Aquesta Política, alineada amb l'estratègia de l'organització, proporciona el marc de referència per establir i revisar els Objectius del Sistema de Gestió de Qualitat, la qual és periòdicament revisada i comunicada a tots els treballadors/es i publicada per al coneixement de tots els nostres grups d'interès.

How to Register?

Codi Curs: 

FP2025-0003

Modalitat: 

Mixta

Data inici: 

dilluns, 10 març, 2025

Data finalització: 

divendres, 12 desembre, 2025

Horari: 

Modalitat mixta: Online + Sessions presencials: 14 i 28/03 de 15 a 20 h, 11/04 de 9 a 14 h, 25/04, 16/05, 06/06, 5, 19 i 26/09, 3, 17 i 24/10, 14 i 21/11 i 11/12/25 de 15 a 20 h. Webinar: 01/04, 27/05, 7 i 14/10 i 02/12/24. Examen: 04/07, 07/11 i 19/12

Durada: 

245h

Contact Information

Yolanda Pérez: yperez@pimec.org

Visitat 138 vegades, 1 Visita avui

Afegeix una ressenya

La teva puntuació per a aquesta llista:

Esdeveniment relacionat

Premis de l’economia social 2022

Carrer d'Aragó, 281, Barcelona

12 de April de 2022 A 16 de September de 2022

93 215 48 70

Reconeixement dels millors treballs universitaris sobre el tercer sector, l’economia social o per formar especialistes en gestió de cooperatives. Premis de l’economia social 2022. L’acció consisteix en atorgar… Llegeix més…

Elaboració de productes farmacèutics i afins

Foment de Terrassa SA (Servei d'Ocupació de l'Ajuntament de Terrassa), Carretera de Martorell, Terrassa, Espanya

10 de January de 2023 A 14 de July de 2023

15:30 A 20:30

937891111

Elaboració de productes farmacèutics i afins. Del 10/01/2023 al 14/07/2023 a Terrassa CURS DE FORMACIÓ : ELABORACIÓ DE PRODUCTES FARMACÈUTICS I AFINS Característica Descripció      Tipologia: Certificats… Llegeix més…

L’HORT D’ESTIU

Jardí Botànic de Sóller, Ma-10, Port de Sóller, Espanya

18 de February de 2023

10:00 A 14:00

971 63 40 14

L’HORT D’ESTIU: Taller per a l’autosuficiència, el proper 18/02/23 a Sóller de 10:00 a 14:00 h. JARDÍ BOTÀNIC DE SÓLLER es va iniciar l’any 1985 i va… Llegeix més…